1. Головна
  2. /
  3. Новини
  4. /
  5. Особливості впливу музики на...

Особливості впливу музики на психічну діяльність дитини

Особливості впливу музики на психічну діяльність дитини

В даний час значно збільшилася кількість дітей, що мають різні форми порушення психоемоційної сфери. Причиною цього стає обмеження кола спілкування дошкільнят і зосередження їх на комп’ютерах і телевізорах. Неоціненну допомогу в справі виховання малюка і поліпшення його психічного здоров’я надає музика. 

Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани: від спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії.

У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте Ви і Ваші діти.

Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперактивним, збудливим дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці.

 Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.

Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.

Музика володіє воістину фантастичним умінням регулювати психоемоційний стан дитини. Вона допомагає долати відчуття дискомфорту, що виражаються страхом, невпевненістю, розгубленістю і боязню. Сприяє цьому і музика природи.  При прослуховуванні шелесту листя і співу птахів, шуму дощу і дзюрчання струмка можна досягти високого рівня розслабленості. Ці звуки позбавляють малюка від занепокоєнь і страхів. Вони дарують йому впевненість і гарний настрій. Фахівці рекомендують поєднувати спокійні мелодії і звуки природи.

МУЗИЧНІ ТВОРИ ДЛЯ ПСИХОЕМОЦІЙНОЇ РЕЛАКСАЦІЇ

Й. Бах. Арія із Сюїти № 3, Бранденбурзький концерт № 6 (для молодшого, середнього та старшого шкільного віку).

Г. Гендель. «Музика на воді» (для середнього шкільного віку).

A. Вівальді. Концерт C-dur для флейти з оркестром (Largo) (для середнього шкільного віку).

B. Моцарт. Симфонія № 40 C-dur (andante di mol to), Дивертисмент № 17 ч. 2 (для старшого шкільного віку).

В. Моцарт. «Аве верум» (для середнього та старшого шкільного віку).

П. Чайковский. Сюїта «Моцартіана» (для старшого шкільного віку).

Ф. Шопен. Прелюдія № 15 (для старшого шкільного віку).

М. Лисенко. «Елегія».

П. Масканьї. «Інтермеццо» з опери «Сільська честь» (для молодшого, середнього та старшого шкільного віку).

А. Вівальді. «Глорія», «Domine Deus» (для старшого шкільного віку).

Ф. Шуберт. «Аве Марія» (для середнього, молодшого та старшого шкільного віку).

М. Кедров. «Отче наш» (для середнього та старшого шкільного віку).

Л. Бетховен. Соната № 8, ч.2 (для середнього та старшого шкільного віку).

К. Дебюссі. «Гроза» (для старшого шкільного віку).

П. Чайковський. «Баркарола» із циклу «Пори року» (для молодшого, середнього та старшого шкільного віку).

МУЗИЧНІ ТВОРИ, ЩО СПРИЯЮТЬ РОЗВИТКУ ОБРАЗНИХ УЯВЛЕНЬ І ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ТА ФАНТАЗІЇ

П. Чайковський. «Пори року» (для середнього та старшого шкільного віку);

П. Чайковський. «Дитячий альбом» (для молодшого та середнього шкільного віку).

К. Сен-Санс. «Лебідь».

Е. Гріг. «Пісня Сольвейг», «Ранок»», «Танок Аніти», «В печері гірського короля» з оркестрової сюїти «Пер ГІонт» (для середнього шкільного віку).

О. Бородін. «Картинки з виставки» (для середнього шкільного віку).

М. Римський-Корсаков. «Політ джмеля» (для молодшого та середнього шкільного віку).

П. Чайковскьий. «Танок феї Драже», «Вальс квітів» із балету «Лускунчик» (для молодшого та середнього шкільного віку).

К. Дебюссі. Прелюдія для фортепіано № 24, «Дитячий куточок», «Дівчина з волоссям кольору льону», «Відпочинок фавна».

М. Равель. «Хабанера», «Павана».

С. Прокоф’єв. «Казки старої бабусі», «Симфонічна казка».

М. Скорик. «Гуцульський триптих».

Є. Станкович. Вокально-симфонічні твори Псалом № 27 для чоловічого хору, Псалом № 22 для жіночого хору, Музика до кінофільмів «Мавка», «Роксолана» (для старшого шкільного віку).

М. Лисенко. Вальс.

А. Хачатурян. Вальс із драми Маскарад», «Танець із шаблями» із балету «Гаяне».

М. Римський-Корсаков. «Пісня індійського гостя» з опери «Садко».

М. Римський-Корсаков. симфонічна поема «Шахерезада» (для середного та старшого шкільного віку).

Р. Шуман. Симфонія № 1, частина 2; Симфонія № 2, частина 2 (для середнього старшого шкільного віку).

Ф. Шопен. Прелюди, Вальси, Ноктюрни, Мазурки, Етюди (за вибором).

Ф. Мендельсон. Концерт для скрипки оп. 64; Симфонія № 4, частина 2 та З, Сюїта «Сон в літню ніч»; Ноктюрн (для середнього та старшого шкільного віку).

Д. Верді. Увертюра до опери «Сицилійська вечеря» (для старшого шкільного віку).

Е. Гріг. Концерт для ф-но з оркестром оп. 16, частина 2; «Ранок», «Пісня Сольвейг» із сюїти «Пер Гюнт».

Й. Брамс. Концерт для скрипки з оркестром оп. 77. Колискова.

И. Штраус. «Там, де цвітуть лимони» оп. 364. «Віденська кров» оп. 354. «Прощання з Петербургом» оп. 210. Фортепіанний квартет оп. 60.

К. Сен-Санс. «Карнавал тварин».

П. Чайковський. Сцени з балету «Лебедине озеро». Концерт для ф-но з оркестом № І, частина 2. Концерт для скрипки з оркестром оп. 35, частина 2. «Дитячий альбом».

С. Рахманінов. Фортепіанний концерт. Рапсодія на тему Паганіні. Прелюдія оп. 3. Концерт для ф-но з оркестром № 2.

МУЗИЧНІ ТВОРИ, ЩО ДОПОМАГАЮТЬ РОЗВИТКУ ПАМ’ЯТІ, КОНЦЕНТРАЦІЇ УВАГИ, КРАЩОГО ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Д. Перголезі. Концерт для скрипки з оркестром. Andante (для середнього шкільного віку).

Д. Перголезі. Концерт для симфонічного оркестру, Largo (для середнього та старшого шкільного віку).

Д. Тартіні. Концерт для скрипки з оркестром A-dur (для середнього шкільного віку).

Т. Альбіноні. Адажіо (для старшого шкільного віку).

Й. Бах-Гуно. «Аве Марія» (для середнього та старшого шкільного віку).

Д. Скарлатгі. Сонати (для середнього та старшого шкільного віку).

А.Кореллі. Концерти № 2,8,5,9оп. 6. Концерти № 10,11,12 оп.4 (для середнього та старшого шкільного віку).

Й. Бах. «12 маленьких прелюдій», Дво- і триголосні Інвенції. «ДТК».Токата і фуга D-moli. Хоральна прелюдія F-moll. Оркестрова сюїта № 2. «Жарт». Бранденбурзький концерт № 2, Andante. Бранденбурзький концерт № 4, Andante. «Французька сюїта» № 2. Канонічні варіації (для середнього та старшого шкільного віку).

Г. Гендель. «Музика на воді» (для середнього та старшого шкільного віку).

А. Вівальді. П’ять концертів для флейти і камерного оркестру (для середнього та старшого шкільного віку).

А. Вівальді. «Пори року» (для середнього та молодшого шкільного віку).

Г. Гендель. «Музика на воді» (для середнього та старшого шкільного віку).

A.Вівальді. П’ять концертів для флейти і камерного оркестру (для середнього та старшого шкільного віку).

Людям із порушенням зору